- Lola
Strona główna » Sesja biznesowa – co to jest i dlaczego jej potrzebujesz?
W dzisiejszym świecie biznesu profesjonalny wizerunek odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu. Dbasz o niego troszcząc się o logo firmy, wygląd i funkcjonalność strony internetowej, odpowiednie procedury obsługi klienta i tak dalej.
Jednym z istotnych elementów budowania postrzegania marki są także zdjęcia – Twoje, twojej firmy, pracowników. Chcesz pokazać się od jak najlepszej strony. Ciężko to zrobić bez odpowiednich fotografii, które podkreślą cechy, które masz zamiar wyeksponować
Właśnie dlatego coraz więcej osób oraz firm decyduje się na sesję biznesową. Pozwala ona na stworzenie wysokiej jakości zdjęć, idealnych do wykorzystania w mediach społecznościowych, na stronach internetowych czy w materiałach promocyjnych.
W tym artykule przyjrzymy się temu, jakie wartości niesie ze sobą profesjonalna fotografia biznesowa. I dlaczego powinieneś skorzystać z usług dobrego fotografa.
Czym jest sesja biznesowa i dlaczego jest wartościowa?
Sesja biznesowa to profesjonalna sesja zdjęciowa z odpowiednio przygotowanym fotografem, mająca na celu stworzenie wysokiej jakości ujęć, które będą wykorzystywane w różnych celach biznesowych. Te cele określasz Ty, a różnią się one w zależności od tego, co chcesz uzyskać.
- Czy interesuje Cię przyciągnięcie do firmy jak najlepszych pracowników?
- Chcesz pokazać, jaka kultura panuje w organizacji, jaki jest dress code, jak wygląda codzienna praca?
- Chcesz podkreślić niecodzienny wygląd Twojego biura i pokazać, jaka wspaniała atmosfera w nim panuje?
- Chcesz pokazać siebie jako profesjonalistę?
- A może po prostu potrzebujesz takiej sesji dla własnej przyjemności wynikającej z faktu Twojego sukcesu?
Wartość sesji zdjęciowej wynika z korzyści, jakie może Ci przynieść użycie odpowiednich zdjęć w odpowiednim miejscu. Może być to wzrost przychodów, który pośrednio osiągniesz, ale nie tylko, o czym piszę dalej.
No posts found!
Na ogół podczas sesji biznesowej wykonuje się zdjęcia przedstawiające pracowników, zespół, produkty lub usługi firmy (czy też pracę nad nimi). Fotografie te są wykorzystywane w różnych celach, takich jak strony internetowe, profile w mediach społecznościowych, materiały promocyjne czy prezentacje. Przykłady różnych rodzajów sesji biznesowych obejmują sesje wizerunkowe, sesje produktowe, sesje zespołowe czy sesje eventowe.
Jak profesjonalny wizerunek wpływa na sukces w biznesie?
Profesjonalny wizerunek w biznesie jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu, ponieważ wpływa na postrzeganie firmy przez klientów, partnerów oraz konkurencję. Na pewno się z tym zgodzisz – to wydaje się oczywiste.
Ludzie dokonują zakupów często w sposób nieracjonalny, dopiero po fakcie tłumacząc sobie, dlaczego potrzebują danego produktu czy rzeczy. Wiele elementów decyzji o procesie zakupu przebiega w naszym nieświadomym umyśle. To także na niego działamy, gdzie prezentujemy atrakcyjne wizualnie treści. Dlatego nie zawsze cena jest czynnikiem, który decyduje o sprzedaży.
Przykłady, jak odpowiednio stworzony, profesjonalny wizerunek wpływa na sukces firmy, obejmują:
Większą skłonność klientów do nawiązania współpracy,
Łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów,
Większą ich lojalność,
Możliwość negocjowania lepszych warunków współpracy z partnerami biznesowymi.
To rzeczy niezwykle ważne w biznesie, które często stanowią o przewadze jednej firmy nad drugą. Spójrz na firmę Apple – można się spierać, czy produkuje najlepsze lub najbardziej innowacyjne urządzenia na świecie. Dla wielu pewnie nie. Ale dbałość o wizerunek, detale, spójność całości wyróżnia ją na tle innych. Już po samym sposobie prezentacji wiesz, że masz do czynienia z produktem innym niż wszystkie. I potencjalnie lepszym.
Warto mieć dobre karty w ręku, gdy gramy w tę grę. I dodatkowego asa w rękawie, którym może być profesjonalna sesja fotograficzna 🙂
Różne rodzaje sesji biznesowych
Jeśli chodzi sprawy czysto teoretyczne, to można przyjąć następujący podział:
Sesja wizerunkowa to rodzaj sesji biznesowej, która skupia się na przedstawieniu wizerunku osoby lub zespołu w profesjonalnym kontekście.
Sesje portretowe pracowników: Fotografie portretowe mogą być wykorzystywane do przedstawienia zespołu na witrynie internetowej, wizytówkach czy też w intranecie.
Sesje korporacyjne: Fotografie przedstawiające pracowników podczas pracy, na przykład w biurze, fabryce czy laboratorium. Takie obrazy mogą być używane do wzmocnienia wizerunku firmy.
Sesje eventowe: Fotografie z ważnych wydarzeń firmowych, konferencji, targów czy spotkań biznesowych. Te zdjęcia mogą być wykorzystywane w celach relacyjnych i promocyjnych.
Sesje do mediów społecznościowych: Fotografie dostosowane specjalnie do publikacji na platformach społecznościowych, które mają na celu angażowanie klientów i budowanie relacji.
Sesje produktowe: Fotografie produktów, które firma oferuje. Mogą obejmować zarówno pojedyncze produkty, jak i całe linie produktowe.
Osobiście oferuję również sesje biznesowe kobiece na terenie Krakowa i okolic.
Planowanie i organizacja sesji biznesowej
Właściwe planowanie i organizacja sesji biznesowej są kluczowe dla osiągnięcia zamierzonych rezultatów oraz optymalizacji kosztów. Warto ustalić z fotografem cel przeprowadzenia sesji, zakres pracy, ilość osób biorących w niej udział, ubiór, makijaż oraz inne detale, które na pierwszy rzut oka nie wydają się istotne.
Rezerwacja sesji biznesowej: Jak to zrobić?
Jeśli szukasz fotografa biznesowego w Krakowie bądź okolicach, skontaktuj się ze mną!
Proces rezerwacji sesji biznesowej u mnie jest niezwykle łatwy, jednak warto zwrócić uwagę na kilka ważnych rzeczy.
Zanim przejdziesz do systemu rezerwacji, skontaktuj się ze mną, aby omówić szczegóły. Pomogę Ci dopasować miejsce dla naszej przyszłej sesji zdjęciowej, które będzie najlepiej pasowało dla Twojego stylu i potrzeb (nie musimy robić jej w Twoim biurze!). W zależności od rodzaju biznesu, taką sesję możemy też wykonać w studio fotograficznym, u Ciebie w domu lub nawet w plenerze.
Przed rezerwacją umówisz ze mną ilość zdjęć, które chcesz otrzymać po takim spotkaniu, czas jego trwania, akcesoria, które warto ze sobą zabrać, w co najlepiej się ubrać, itp.
Podczas planowania sesji wizerunkowej warto pomyśleć o profesjonalnym makijażu, a także fryzurze. Sporo porad zawarłam w artykule na temat ubioru na sesję biznesową.
Mój numer telefonu to 530 006 701 lub możesz skorzystać z poniższego formularza kontaktowego.
Masz pytania? Napisz do mnie!
Zobacz też:
Opinie moich Klientów


