- Lola
Strona główna » Czym jest fotograficzna sesja wizerunkowa?
Sesja wizerunkowa to proces tworzenia profesjonalnych zdjęć, które mają na celu wywołanie u odbiorcy odpowiedniego wrażenia na temat osoby, produktu lub marki.
W tym artykule wyjaśnię Ci, co to są sesje wizerunkowe, czym różnią się od biznesowych oraz opowiem, o co zadbać, zanim się na nie zdecydujesz. Pokażę Ci też niektóre z sesji, które osobiście wykonałam.
Co to jest sesja wizerunkowa i czym różni się od biznesowej?
Rozróżnienie, które osobiście stosuję, nie jest żadną encyklopedyczną definicją. Obu sesji możesz użyć w podobnych celach, a zdjęcia biznesowe również kreują wizerunek. Jednak celem tej drugiej jest głównie uchwycenie profesjonalnego aspektu wykonywanej pracy czy działalności. Dlatego często na fotografiach zobaczysz ludzi ubranych w formalny sposób.
Sesja wizerunkowa może się skupić na aspekcie biznesowym, ale nie musi. W niej, jak sama nazwa wskazuje, kreujesz swój wizerunek.
Chcesz przedstawić się jako ktoś dynamiczny, pełen nowych pomysłów, zabawny, czarujący? Potrzebujesz pokazać siebie bardziej na luzie, zapozować z produktami, które tworzysz czy pokazać, jak je wykonujesz?
Nie zawsze potrzebujesz do tego ubrać się w garnitur czy żakiet. A w niektórych sytuacjach jest to wręcz niewskazane!
Jak możesz wykorzystać zdjęcia z sesji?
To od Ciebie zależy, do czego użyjesz fotografii. Warto jeszcze przed zrobieniem zdjęć zastanowić się, gdzie chcesz je pokazywać i w jakiej formie, żebyśmy mogli wszystko odpowiednio zorganizować.
Najczęściej klienci potrzebują sesji wizerunkowej do wykorzystania na swoim profilu w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn), na stronę www lub do materiałów marketingowych.
Poniżej garść porad, które mogą być przydatne, gdy planujesz zainwestować w sesję wizerunkową:
- Stwórz spójny wizerunek marki – zdjęcia z sesji wizerunkowej powinny być spójne z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej Twojej marki, takimi jak logo, kolory czy typografia. Jeśli posiadasz już swoją markę, dobrze byłoby dostosować Twój wizerunek do już istniejącego trendu (no, chyba, że chcesz go zmienić). Wówczas możemy odpowiednio dobrać miejsce, czas, ubiór i rekwizyty, których użyjemy.
- Pomyśl nad tym, gdzie wykorzystasz zdjęcia – inaczej podejdziemy do zdjęć na portal społecznościowy, a inaczej do tych na ulotki. Oczywiście podczas jednego spotkania możemy stworzyć fotografie do kilku celów.
- Zastanów się nad lokalizacją – możemy spotkać się w Twoim miejscu pracy, w studio, w domu, a także w plenerze. Zależnie od Twoich preferencji. Kraków jest świetnym miejscem do zdjęć, a jeśli chcesz podkreślić lokalny aspekt Twojej działalności, zdjęcia z najbardziej rozpoznawalnych miejsc mogą być w tym pomocne.
- Co jeszcze będzie Ci potrzebne do promocji – Jeśli na przykład zajmujesz się produkcją rękodzieła, szyjesz ubrania czy sprzedajesz zabawki, na pewno chcesz pochwalić się nimi.
Możemy je wykorzystać jako rekwizyty, a dodatkowo wykonać osobną sesję produktową. - Czy chcesz dzielić się życiem prywatnym – niektórzy blogerzy czy influencerzy ujawniają aspekty swojej codzienności. Zbliża ich to do odbiorców i służy budowaniu z nimi bliższych więzi. Do takich celów dobrze mogą sprawdzić się sesje rodzinne, które również wykonuję.
Rezerwacja sesji wizerunkowej: Jak to zrobić?
Jeśli szukasz fotografa wizerunkowego w Krakowie bądź okolicach i podoba Ci się moje portfolio, skontaktuj się ze mną!
Porozmawiamy o Twoich potrzebach, celu planowanej sesji, lokalizacji. Ustalimy wszystkie szczegóły takie jak ilość zdjęć czy czas trwania naszego spotkania i zadbamy o to, by wszystko poszło po Twojej myśli.
Mój numer telefonu to 530 006 701 lub możesz skorzystać z poniższego formularza kontaktowego.