- Lola
Strona główna » Fotografia produktowa Kraków – profesjonalne zdjęcia produktów
Zdjęcia produktowe to kluczowy element dzisiejszego świecie e-commerce, marketingu i reklamy. Właściwe przedstawienie produktu może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, a także na postrzeganie marki. W tym artykule przyjrzę się różnym rodzajom zdjęć produktowych, technikom fotografowania, a także zastosowaniom fotografii produktowej. Opowiem również, jak sama wykonuję takie fotografie i czym się zajmuję jeśli chodzi o ten aspekt mojej pracy.
Różne rodzaje zdjęć produktowych
Zdjęcia produktów – każdy z nas ogląda je codziennie – nie tylko poszukując towaru w Internecie, ale też w “zwykłym” życiu. Widzisz je na plakatach, broszurach reklamowych, gazetkach sklepowych czy w telewizji.
Istnieje wiele rodzajów zdjęć produktów, które różnią się od siebie zastosowanymi technikami, celami i efektami wizualnymi. W tej sekcji omówię dwa popularne typy fotografii produktowej: sesje produktowe oraz packshoty.
Sesja produktowa to bardziej zaawansowana forma fotografii produktowej, która ma na celu przedstawienie rzeczy w kontekście jej zastosowania lub w otoczeniu innych towarów. W sesjach produktowych często wykorzystuje się tło, rekwizyty oraz modeli, aby stworzyć scenę, która oddaje charakter produktu i ma wpływać na emocje odbiorcy i podjęcie przez niego decyzji o zakupie.
Sesje produktowe są popularne w reklamie, marketingu oraz mediach społecznościowych, gdzie liczy się nie tylko jakość zdjęcia, ale także jego atrakcyjność wizualna i przekaz.
Packshot to zdjęcie produktu na jednolitym tle, zazwyczaj białym, które przedstawia produkt w sposób prosty i czytelny.
Packshoty są często wykorzystywane w handlu internetowym, katalogach oraz materiałach promocyjnych. Ich celem jest ukazanie produktu w sposób obiektywny, bez dodatkowych elementów dekoracyjnych czy kontekstowych.
W przypadku fotografowania produktów tego typu, kluczowe jest precyzyjne oświetlenie oraz ostrość zdjęcia, aby uwypuklić jego detale i cechy.
W swojej ofercie nie mam packshotów. Skupiam się na zdjęciach naturalnych, na których klient może zobaczyć atuty korzystania z Twoich produktów.
Dobrym przykładem takiej współpracy jest moja sesja dla producenta zabawek Akson:
Na tych zdjęciach można zobaczyć jak mała modelka angażuję się w zabawę z produktami tej marki. Kadry z tej sesji zostały później wykorzystane na zarówno na stronie firmy, jak i w katalogu.
Profesjonalna fotografia produktowa
Zwróć uwagę na kilka aspektów, które decydują o tym, co wyróżnia profesjonalną fotografię produktową:
Oświetlenie – jestem zwolenniczką korzystania ze światła naturalnego. Moim zdaniem takie zdjęcia bardziej przyciągają oko i mają niepowtarzalny klimat, co możesz zobaczyć na powyższych przykładach.
Kompozycja – profesjonalne zdjęcia cechują się przemyślaną kompozycją, która uwypukla cechy produktu i sprawia, że jest on atrakcyjny dla odbiorcy. Dbam o to, aby produkt był odpowiednio wyeksponowany, a tło i ewentualne rekwizyty współgrały z nim i nie odciągały uwagi.
Technika – uzyskanie dobrego efektu wymaga zastosowania odpowiednich technik, takich jak głębia ostrości, balans bieli czy ekspozycja, które wpływają na jakość zdjęcia. Korzystam z różnych technik w zależności od rodzaju produktu i celów promocyjnych.
Postprodukcja – następnie zdjęcia często wymagają obróbki cyfrowej, która pozwala na korekcję kolorów czy dodanie efektów wizualnych. Dobrze wykonana postprodukcja sprawia, że zdjęcie jest jeszcze bardziej atrakcyjne.
Fotografia produktowa w reklamie
Dzięki dobrym zdjęciom produktowym możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, zbudować pozytywny wizerunek marki oraz zwiększyć sprzedaż.
Jednym z popularnych zastosowań fotografii produktowej w reklamie jest zdjęcie lifestyle. Polega ono na umieszczeniu produktu w realistycznym, codziennym otoczeniu, co pozwala na lepsze zrozumienie jego funkcji i zalet. Zdjęcia lifestyle doskonale sprawdzają się w przypadku odzieży, obuwia, kosmetyków, sprzętu elektronicznego czy artykułów dekoracyjnych.
Fotografia produktowa przedstawiająca modelkę w różnych stylizacjach, na tle miasta czy parku, pozwala na pokazanie, jak ubrania prezentują się na co dzień, jak można je łączyć z innymi elementami garderoby oraz jakie emocje i wartości niosą ze sobą.
Przykładem zastosowania zdjęć lifestyle w reklamie może być kampania promująca nową kolekcję ubrań marki Little Cutie Dress.
Cennik zdjęc produktowych
Jeśli chcesz poznać cenę zdjęć produktowych, zapraszam Cię do kontaktu ze mną. Po krótkiej rozmowie na temat zakresu prac i oczekiwanych efektów będę w stanie przedstawić wycenę.